Monday, June 14, 2010

1 kuu on möödunud - vahekokkuvõte

Tänase seisuga olen olnud Hawaiil täpselt kuu aega. On paras aeg märkida, mida olen näinud-õppinud-teinud, aga ka asjad, millest pisut puudust tunnen.

Peamised erinevused Eestiga on ilmselgelt siinsed inimesed. Ma ei suuda vist ära imestada, kui avatud ja toredad nad siin on. Konkreetselt, isegi jooksmas käies viskavad sisuliselt võõrad inimesed käppa ja tervitavad. Lisaks sellele, ilm on iga päev kuum, päike kõrvetab vahetpidamata ning vesi on taevasinine. Loodus on ka võimas!

Miinused? Olgugi, et inimesed on toredad, vastutulelikud ja vahvad, on nad ikka väga full of shit. Mitte kellelegi ei saa loota (õnneks teadsin seda algusest) ja mitte kedagi ei tohi lõpuni uskuda. Ja ajataju on neil pehmelt öeldes puudulik.
Veel halba, aga seda puhtalt minu seisukohast võttes: poodides on liiga palju jama müügil. Ebatervislikku toitu on umbes 40x rohkem, kui tervislikku ja oma hinna tõttu leiab alati tee tarbijate kõhtu. Ja hinnad on ka kõvasti kallimad kui mandril. Ilmselge, miks suur osa siinsetest naistest on 130-kilosed ja sõidavad elektrikäruga ringi.
Sellele vaatamata, miinused ei suuda mitte kuidagi üle kaaluda seda rõõmu ja õnne, et Hawaiil olen. 5 aastat unistamist ja kõik saab võimalikuks :)

Millest puudust tunnen? Mustast ökoleivast ja Vene juustust. Ema brokkolisupist ja ahjusoojast mustast vormileivast (paksu võikihiga). Oma voodist ja oma köögiahjust. Perekonnast ja koertest. Aga siiski, see kõik ei häiri mind, kuna on parandatav, kui Eestisse tagasi jõuan. Ilmselt kõigest heast ja armsast eemaloleku vältel saad aru, mis on tõeliselt hea ja asendamatu.

Kuna USA on spinatimaa, olen siin massiliselt spinatit õppinud tarbima, kuna kui Eestist saab osta külmutatud massi ainult, saab siit reaalselt värskeid spinatilehti. Ja brokkolit läheb sama palju. Pähklivõi vaimustus/taasavastamine jäi õnneks esimestesse nädalatesse ja on veidi unustusse vajunud. Mandlite tarbimine on jäänud enam-vähem Eestis oleku tasemele.. või siis veidi suurenenud :)

Täna, kuu aega peale saabumist, tegin ka töölepingu Cheeseburgeriga. Käisin pealelõunat ka teises söögikohas ja nad kutsusid mu hommikul kella 10ks pabereid vormistama. Ei taha oma emotsioone lakke ajada, aga paistab, nagu võtaksidki nad mu sinna tööle. Eks homme paista, mis siis toimub. Ehk saangi võla probleemideta tagasi makstud ja lisaks endale eluks nii väga vajaliku iPhone'i soetada? :)

No comments:

Post a Comment